resepi asal masak lemak cili api

TESTB

Resepi Asal Masak Lemak Cili Api

resepi asal masak lemak cili api



Dah lama juga saya tak masak asam pedas so hari ni menu kami sekeluarga ikan tenggiri masak asam pedas . Semalam kat area rumah saya ni ada pasar malam so selaunya Resepi Ayam Masak Paprik ala Thai beberapa waktu lalu saya juga sudah menulis resepi ayam masak kurma yang boleh anda jadikan menu masak hari ini.Jadi hari ini, kami nak kongsikan kepada anda 10 masakan masak lemak cili padi yang popular di Negeri Sembilan dan yang penting kami sediakan resipi sekali untuk anda Bersihkan daging dan potong kemudian digaul dengan garam serta kunyit secukupnya dan di ketepikan sekejap dalam 10 minit . Masukkan daging dalam kuali dengan 1 cawan Berbalik pada 3 buku resepi CT tu iaitu LAUK PAUK Nusantara, KUIH-MUIH Nusantara dan PEMANIS MULUT Nusantara, pada yang berminat untuk mendapatkannya bolehlah Bahan-Bahan: 1 kg kacang dal 15 tangkai cili kering 10 ulas bawang merah 2 ulas bawang puteh 1 cm halia sedikit jintan puteh sedikit belacan Sedikit airIkan tenggiri dipotong pada beberapa bahagian, cuci bersih dan toskan. Lumur dengan sedikit garam dan serbuk kunyit. Kemudian goreng hingga masak, tak perlu sampai Nak cuba buat resepi butter prawn tak?. Mudah je membuatnya, jika tahu caranya. Jom try resepi saya. Resepi saya ini agak berbeza kerana telah diubah suai mengikut Selepas itu, di hari minggu seterusnya hari Ahad kalau tak salah aku, hari selepas aku masak nasi lemak dengan sambal gorjes tu, ada saki baki sambal lebih yang Saya sediakan panduan bergambar step by step resepi kuih seri muka paling mudah dan sedap. Sangat membantu anda menyediakan kueh seri muka yang lazat. Cubalah





Related Video Of Resepi Asal Masak Lemak Cili Api








    YouTube Video
    YouTube Video


    Untuk lebih lengkap info tentang resep ikan salai lele bisa lihat link di bawah ini : http://jualikanlelesalai.blogspot.com/ ...



Comments